Strony www i SEO, czyli marketing w sieci
Internet z roku na rok daje coraz większe możliwości do reklamy swojej działalności gospodarczej lub też towaru. Dostrzegają to specjaliści od marketingu, którzy coraz częściej kierują swoje kroki do globalnej sieci, gdzie na różne sposoby tworzą wizerunek nowo powstałych firm oraz marek.
Zazwyczaj proces ten rozpoczynany jest od budowy strony internetowej, która musi być nowoczesna, posiadać ciekawą, przyciągającą wzrok grafikę i przede wszystkim musi być funkcjonalna. Dodatkowo już na etapie tworzenia witryny jest ona optymalizowana pod względem SEO, dzięki czemu już na starcie można rozpocząć kolejne element marketingu w Internecie, czyli pozycjonowanie strony www w wyszukiwarkach internetowych.
Dodatkowo strony internetowe są optymalizowane pod względem szybkości działania oraz są wykonywane ich kopie na różne urządzenia mobilne, takie jak telefony, czy tablety. Strona jest także dostosowywana pod różne przeglądarki internetowe dzięki czemu kampania reklamowa danej firmy trafi do wszystkich użytkowników, bez względu na to jaki sprzęt oraz oprogramowanie używają.
Po stworzeniu strony www można przystąpić do kolejnego etapu promocji w globalnej sieci, czyli pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych. Wówczas wpierw dokonywana jest analiza słów kluczowych, następnie następuje katalogowanie, pozyskiwanie wartościowych linków oraz budowa zaplecza. W między czasie prowadzona jest także kampania reklamowa linków sponsorowanych Google AdWords oraz kampania na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Google+, czy nk.pl, gdzie zakłada są równolegle fanpage.
Całość dopełnia także reklama przy użyciu najpopularniejszych portali tematycznych, w których zamieszczane są spoty reklamowe, flashowe baner lub buttony. Dzięki strono, które posiadają kilkaset, a nawet kilka tysięcy unikatowych odwiedzin efekt marketingowy będzie natychmiastowy, a strona www bardziej popularna wśród użytkowników.
Jak widać reklama w Internecie to nie tylko strony internetowe, ale również mnóstwo innych zabiegów marketingowych, których celem jest budowa spójnego wizerunku firmy lub produktu.