Ile kosztują strony internetowe i reklama w Internecie?
Ogromny rozwój infrastruktury teleinformatycznej w naszym kraju oraz coraz większa dostępność Internetu w domach Polaków sprawiła że coraz więcej firmy zainteresowanych jest reklamą w globalnej sieci.
Nad reklamą w Internecie zastanawiają się nawet właściciele mniejszych firm, którzy dotychczas myśleli że wykracza to poza ich możliwości budżetowe. Wszystko dzięki rosnącej konkurencji w branży IT, która wpłynęła na ceny usług, w tym ceny stron internetowych. Obecnie przeciętną stronę internetową o podstawowych funkcjonalnościach, takich jak formularz kontaktowy, mapka dojazdu, galeria oraz system zarządzania treścią CMS możemy zakupić już od około 1000 złotych. W cenie tej nie znajduje się oczywiście koszt hostingu oraz domeny internetowej, który powiększy całą cenę do około 1300 złotych.
W przypadku kiedy zamiast firmie IT zadanie stworzenia strony www zlecimy freelancerowi możemy zmniejszyć koszta z 1300 złotych do kilkuset złotych, w zależności od wybranych dodatków oraz jakości szaty graficznej. Równie mało w przypadku wyboru freelancerów może kosztować nas promocja w Internecie, która powinna opierać się o pozycjonowanie, a także marketing prowadzony na poprzez kampanie linków sponsorowanych Google AdWords. W przypadku pozycjonowania koszt TOP10 na jedno słowa kluczowe waha się w zależności od regionu oraz konkurencyjności słowa kluczowego od 30 złotych do nawet kilkuset złotych. Cena w tym przypadku ustalana jest indywidualnie i nie definiowana żadnymi parametrami.
Kampania linków sponsorowanych to dodatkowy wydatek rzędu kilkudziesięciu lub kilkuset złotych miesięcznie, a jej koszt podobnie jak koszt pozycjonowania zależny jest od wybranych słów oraz ich konkurencyjności. W przypadku Google AdWrods nie płacimy za wyświetlanie się reklam w wynikach wyszukiwarki Google lecz za kliknięcia w nie, dzięki czemu koszta reklamy w stosunku do jej efektów są bardzo korzystne.
Jak widać promocja w Internecie przy użyciu stron internetowych, pozycjonowania, a także linków sposorowanych to wydatek, który powinien zamknąć się w kwocie półtora tysiąca złotych rocznie, co w porównaniu do zasięgu reklamy nie jest wcale tak wygórowaną kwotą. W końcu strony internetowe to przyszłość reklamy na świecie.