Strony internetowe i pozycjonowanie, czyli skuteczna reklama w Internecie
Czasy kryzysu gospodarczego, to bardzo trudny okres dla firm, które coraz częściej muszą walczyć o przetrwanie na rynku. Walka ta polega głównie na pozyskiwaniu nowych klientów, których firmy z różnych branż kuszą różnego typu reklamami. Obecnie najskuteczniejszą formą reklamy zwłaszcza jeśli chodzi o firmy usługowe i handlowe jest reklama w Internecie, która opiera się o różne działania.
Pierwszą podstawową formą reklamy w Internecie są firmowe strony internetowe, które mają za zadanie prezentować ofertę firmy, jej dokonania oraz aktualne promocje jakie oferuje swoim klientom dane przedsiębiorstwo. Strony internetowe mają także za zadanie ułatwić kontakt między potencjalnym klientem, a firmą do czego służą formularze kontaktowe, formularze zamówień oraz mapki dojazdu.
Kolejną formą promocji, która korzysta ze stron internetowych jest pozycjonowanie, które ma za zadanie promować firmową stronę www w wyszukiwarkach internetowych, poprzez poprawę jej pozycji na wybrane słowa kluczowe w indeksie wyników wyszukiwarki. Ta forma promocji zyskuje coraz bardziej na popularności głównie ze względu na coraz większą rolę wyszukiwarek internetowych w pozyskiwaniu informacji na temat firm oraz usług w regionie.
Inną formą promocji, jaką w czasach kryzysu wykorzystują firmy, aby wyprzedzić w pogoni za klientami konkurencję są linki sponsorowane Google AdWords, które wyświetlane są na stronach wyników wyszukiwarki w najbardziej widocznych miejscach. Linki te mają postać reklamy tekstowej, która może promować zarówno samą firmę, jak pojedynczą usługę lub promocję. Ta forma promocji zapewnia duża skuteczność głównie ze względu na fakt, iż opłaty pobierane są za kliknięcie w link, a nie za jego wyświetlanie, co zwiększa prawdopodobność, iż koszt reklamy zwróci się firmie w postaci zamówienia klienta.
Następnym działaniem promocyjnym jakie podejmują firmy w dobie kryzysu są konta na portalach społecznościowych, które mają za zadanie promować ich ofertę wśród użytkowników tych portali. Ta forma promocji spopularyzowana została głównie poprzez portal Facebooku, gdzie mnóstwo firm ma swoje profile, na których przy pomocy jednego kliknięcia mogą się podzielić informacją z setkami, a nawet tysiącami potencjalnych klientów.
Jak widać form skutecznej reklamy w Internecie jest mnóstwo i wcale nie są to bardzo drogie rozwiązania, dzięki czemu mogą sobie na nie pozwolić również małe, lokalne firmy.