BiznesInternetMarketing

Rozszerzenie stacjonarnej działalności gospodarczej o Internet

Internet a firma stacjonarna.. Na początku dwudziestego pierwszego wieku coraz częściej zwraca się uwagę na to, że podmiot, który nie jest obecny w Internecie równie dobrze mógłby w ogóle nie istnieć. Rzeczywiście, to właśnie globalna sieć staje się dla wielu osób głównym źródłem informacji, niemal z miesiąca na miesiąc rośnie przy tym liczba osób przekonujących się o korzyściach dokonywania zakupów z wykorzystaniem sieci. Niestety, choć decyzję o wkroczeniu do wirtualnego świata podejmuje się łatwo, wcielenie jej w życie bywa zdecydowanie trudniejszym zadaniem. Jeszcze przed podjęciem pierwszych kroków w tym zakresie warto przeanalizować więc zarówno koszty poszerzenia stacjonarnej działalności gospodarczej o Internet, jak i wysokość zysków, które może nam zagwarantować taki krok.

Koszty strony internetowej

Po stronie kosztów musimy zapisać przede wszystkim konieczność skorzystania z pomocy profesjonalistów, którzy przygotują naszą stronę www i zapewnią nam jak najlepszy start w sieci. Owszem, krok ten można wykonać samodzielnie, należy jednak liczyć się z tym, że początki mogą być czasochłonne i dość niewdzięczne. Co więcej, strona musi mieć swój adres i miejsce na serwerze, jeżeli więc nie jesteśmy informatykami, a nasza wiedza dotycząca Internetu nie jest imponująca – pogódźmy się z tym, że skorzystanie z pomocy podmiotu z zewnątrz przyniesie nam o wiele więcej korzyści niż samodzielne eksperymentowanie.
Pytanie o koszty, jakie będziemy musieli ponieść decydując się na rozszerzenie stacjonarnej działalności gospodarczej o Internet nie jest proste, wiele zależy bowiem od tego, jakie są nasze oczekiwania. Stworzenie i wypozycjonowanie (zależy nam przecież na tym, aby firmowa strona www była widoczna w wyszukiwarkach) portalu informującego o profilu i możliwościach firmy nie jest trudnym zadaniem, koszty rosną jednak, gdy chcemy wzbogacić naszą ofertę o sklep internetowy oraz utrzymywać stały kontakt z klientami za pośrednictwem portali społecznościowych. Koszty uzależnione są również od popularności branży w jakiej działamy, niekiedy więc trzeba dopłacić, aby nie być jednym z wielu podmiotów, ale firmą, która w wirtualnym świecie pozostawia konkurencję daleko w tyle.
Nie da się jednak ukryć, że inwestując w firmową stronę internetową narażamy się na niemałe wydatki, nie można jednak zapominać i o tym, że działanie takie niesie za sobą również obietnicę równie imponujących zysków. W pierwszej kolejności wiążą się one z możliwością dotarcia do nowych grup klientów, Internet nie zna bowiem ograniczeń terytorialnych, a w związku z tym sprawdza się o wiele lepiej niż reklama zamieszczona w prasie lokalnej. Nie bez znaczenia wydaje się i to, że promowanie firmy w Internecie pozwala na skupienie wokół niej osób i instytucji rzeczywiście zainteresowanych współpracą z zarządzanym przez nas podmiotem. Tradycyjna reklama, nawet jeśli pojawia się w mediach branżowych, trafia często do osób, które nie wykazują większego zaciekawienia tego rodzaju ofertą. Mądry marketing internetowy (podkreślenie odpowiedzialności przy wyborze środków perswazji ma duże znaczenie, nie każda kampania prowadzona w Internecie jest bowiem tak samo dobra) sprawia zaś, że problem ten przestaje istnieć. Internet gwarantuje nam również stałą komunikację z klientami, zyskujemy zatem narzędzie pozwalające nam orientować się, jak postrzegane są oferowane przez nas produkty i usługi i jakie zmiany z nimi związane mogłyby zostać uznane za bardziej lub mniej korzystne. Co ważniejsze, klienci informują nas o tym sami, nie musimy więc wydawać dodatkowych pieniędzy, aby poznać ich zdanie.

Dodaj komentarz