Cropp – historia w pigułce.

Chcąc prześledzić historię marki Cropp powinniśmy cofnąć się o ponad dwadzieścia lat. To właśnie na początku lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku działalność zainaugurowało Przedsiębiorstwo Handlowe Mistral, a gdyby nie ono, znana młodzieżowa marka z pewnością nie ujrzałaby światła dziennego.

Cropp sklep i jego historia

Założycielami firmy działającej w branży odzieżowej było dwóch entuzjastów. Jerzy Lubianiec oraz Marek Piechocki wcale nie mieli pewności, czy ich pomysł na biznes przyniesie oczekiwane rezultaty, nie bali się jednak podjąć ryzyka, a taka postawa musiała przynieść oczekiwany przez nich rezultat.  Bardzo ważnym rokiem w historii firmy był 1995, to bowiem wtedy utworzone zostało przedsiębiorstwo LPP. Początkowo jego pracownicy koncentrowali się przede wszystkim na sprowadzaniu z Chin t-shirtów, które były chętnie kupowane przez hipermarkety, z czasem jednak okazało się, że na polskim rynku jest miejsce nie tylko na importowane ubrania, ale i na rodzimą markę odzieży.

cropp sklep

Tak właśnie narodziła się marka Reserved, która z powodzeniem funkcjonuje do dziś? A co z marką Cropp? Na jej debiut należało jeszcze poczekać, miał on bowiem miejsce dopiero w roku 2004. Na uwagę zasługuje jednak to, że nastąpił on w tym samym czasie nie tylko na rynku polskim, ale również na rosyjskim, a do tego w obu przypadkach marka zyskała sobie bardzo duże uznanie ze strony odbiorców. W naszym kraju wiele osób przecierało oczy ze zdumienia nie mogąc nadziwić się sukcesowi, który odniosła polska firma. Ten jednak, kto śledził historię firmy LPP i znał determinację jej właściciele wiedział, że nie ma tu mowy o przypadku. Pytanie o to, co zdecydowało o sukcesie odzieży Cropp nie jest tym, na które łatwo odpowiedzieć, trudno bowiem nie zgodzić się z osobami przeświadczonymi o tym, że nie był to jeden tylko czynnik. Na pierwszy plan wysuwa się to, że marka mogła liczyć na intensywną promocję, a jej twórcy uniknęli wielu błędów popełnianych przez początkujących, wykorzystywali bowiem doświadczenia zdobywane przez ostatnie dziesięć lat. Gdyby jednak kluczem do sukcesu była wyłącznie dobra i oryginalna strategia marketingowa, marek takich, jak Cropp byłoby z pewnością o wiele więcej. Trudno zatem nie docenić również dbałości o jakość odzieży, a także znajomości potrzeb młodego klienta, który przecież znany jest z tego, że dość często zmienia swoje upodobania.

Dodaj komentarz