Wizytówka internetowa dla firmy.
Mamy dziś niewątpliwie do czynienia ze zjawiskiem przeniesienia większości obiegu informacji na płaszczyznę internetową. Każdemu z nas zapewne obiło się o uszy znane ostatnio powiedzenie, mówiące, iż jeśli coś nie istnieje w internecie to nie istnieje w ogóle. To ostatnie zdanie muszą sobie wziąć do serca szczególnie właściciele firm, dla których podstawą działania powinna być ich wizytówka internetowa.
Wizytówka firmy w internecie – prosta strona firmowa.
Zdarza się oczywiście, że przedsiębiorcy prowadzący swój biznes od kilkunastu lat nie za bardzo się w tym wszystkim orientują. Na szczęście dla nich, ich prosta strona firmowa może powstać praktycznie bez ich udziału. Jest to możliwe dzięki temu, iż obecny rynek usług internetowych oferuje swoją pomoc w każdym aspekcie istnienia w sieci. Oznacza to, iż wizytówka internetowa firmy może powstać szybko, w sposób profesjonalny i zupełnie niewielkim kosztem. Dodatkowo specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym są w stanie dopasować strategię promocyjną do profilu przedsiębiorstwa. Skorzystanie z takiej formy pomocy to istotny krok, gdyż jakakolwiek obecność firmy w internecie jest dziś niesamowicie pożądana.
Jak wygląda wizytówka internetowa firmy?
Prosta strona internetowa pełniąca funkcję wizytówki, to zazwyczaj szablonowa strona składająca się z jednej do sześciu podstron, na której zamieszcza się najważniejsze informacje odnośnie firmy. Zwykle są to dane kontaktowe, podstawowe informacje na temat prowadzonej działalności gospodarczej, opis produktów bądź usług. Czasami zamieszcza się również przykładowy cennik. Strona taka może, lecz nie musi być wyposażona w system zarządzania treścią CMS. Wszystko zależy od klienta i od tego czy będzie on chciał często aktualizować informacje na stronie czy raczej treść zostanie przygotowana na początku, a później będą odbywać się tylko sporadyczne aktualizacje.
Jak promować firmową wizytówkę?
Z racji niewielkich rozmiarów firmowej wizytówki, nie mamy za dużo możliwości, aby pozycjonować stronę w wyszukiwarce np. Google. Trzeba przyznać, iż wyszukiwarki coraz bardziej doceniają i promują strony, na których zamieszcza się wiele unikalnych treści. Daje to możliwość ściągnięcia ruchu na stronę z tzw. długiego ogona. Aby rozszerzyć wizytówkę internetową i dać sobie szansę na promocję strony w internecie, warto zainwestować w dodanie bloga firmowego. Jest to idealne narzędzie do publikowania artykułów tematycznych, związanych z profilem działalności naszej firmy, dzięki czemu będziemy mogli ściągnąć dodatkowy ruch na stronę z bardziej szczegółowych fraz kluczowych dodawanych naturalnie podczas pisania artykułu. Sama promocja naszej firmy w internecie może się odbywać na forach tematycznych, poprzez pisanie wartościowych postów, poprzez komentowanie blogów powiązanych tematycznie, dodawanie stron do katalogów oraz jak już wcześniej wspomniano pisanie wartościowych artykułów i publikowanie ich na wartościowych stronach www.
Dlaczego warto posiadać wizytówkę internetową?
Potencjalny klient zainteresowany jakąś usługą, w pierwszej kolejności poszuka jej w sieci, a tam powinna już czekać na niego wizytówka internetowa właśnie naszej firmy, najlepiej aby była łatwiej dostępna niż strona konkurencji.