Skuteczna i tania reklama przez cały rok

Każdy specjalista od reklamy powie z pewnością, że nie liczy się koszt reklamy, ale to czy ona faktycznie była warta swojej ceny. Jeśli wydajemy więcej niż zarabiamy dzięki reklamie – były to źle wydane pieniądze. Natomiast nawet jeśli reklama była bardzo droga, ale w efekcie przyniosła więcej zysku niż kosztowała – jest to dobry wydatek  na reklamę.

Czasem jednak reklama nie ma na celu natychmiastowego podniesienia sprzedaży. Chodzi przedsiębiorcy bardziej o to, by utrwalić wizerunek swojej firmy w świadomości klienta. Klient ma pamiętać o naszej firmie i naszą markę znać tak dobrze, aby przychodziła ona na myśl za każdym razem, gdy myśli o usługach/produktach, które my oferujemy.

Wydaje się, że brzmi to idealistycznie. Niby w jaki sposób można sprawić, by klient z własnej woli codziennie patrzył na logo naszej firmy? Okazuje się, że nie ma nic prostszego! Wystarczy wydać kalendarz firmowy. Dzięki temu klient dostanie od nas coś, co faktycznie mu się przydaje (w  przeciwieństwie do większości oklepanych gadżetów), a jednocześnie dla nas spełnia to rolę reklamy, na którą klient dobrowolnie patrzy każdego dnia.

Pamiętajmy, że istnieje kilka różnych rodzajów kalendarzy i każdy ma swoje własne przyzwyczajenia. Są osoby, które wszystko zapisują w kalendarzu książkowym, takie które korzystają z kalendarza trójdzielnego, a inne lubią postawić sobie na biurku kalendarz biurkowy. Dobrze jest, abyśmy każdej z tych osób mieli do zaoferowania właśnie taki kalendarz, z którego codziennie korzysta.

Pomyślmy – chcemy przecież aby ta osoba z własnej woli codziennie patrzyła na naszą reklamę i z przyjemnością korzystała z otrzymanego od nas podarunku. Te warunki nie mają szans do spełnienia, jeśli klient otrzyma od nas taką formę kalendarza, z której nigdy nie korzysta. Nasz kalendarz firmowy najzwyczajniej w świecie skończy na dnie szuflady (o ile nie w śmietniku).

Tak więc kalendarz firmowy to rewelacyjny sposób na podtrzymywaniu w kliencie świadomości naszej marki. Jednak pamiętajmy, że aby faktycznie zadziałał tak jak chcemy – musi on być faktycznie przydatny klientowi.

Dodaj komentarz