Biznes

Jak ważna jest dzisiaj reklama?

Reklamy uderzają w nas na każdym kroku. Widzimy je oglądając film w internecie, słyszymy słuchając radia. Na ulicach znajdziemy całe mnóstwo ulotek, plakatów i bilbordów, a w telewizji większą część programu czy filmu zajmują reklamy.

Co więcej coraz więcej jest obok nas, wszelkiego rodzaju nowych pomysłów na reklamę, a więc z zaskoczenia wyskakują na nas pluszowe misie na ulicach, schowany gdzieś produkt w programie lub serialu lub całe mnóstwo innych, niespodziewanych wydarzeń, które zaskakują nas po wyjściu z domu. Czy reklama jest jednak faktycznie taka ważna? Na pewno jest, ale czy zasypywanie potencjalnego klienta na każdym kroku ulotkami jest skuteczne… Nie zawsze przecież więcej znaczy lepiej. Tutaj chyba jest podobnie. Choć oczywiście wszystko zależy od tego, jaką strategię przybierze dana firma i jak prezentuje się jej plan marketingowy. Ogólnie rzecz biorąc niektóre firmy zapracowały na jakość i popularność bez zaśmiecania ulic czy wykupowania drogich i denerwujących spotów reklamowych. Świetnego rodzaju reklamami są rzeczywiście te, w których klient jest mile zaskoczony, w których może spróbować produktu lub nawet pomóc w jego tworzeniu czy ulepszaniu. Nowe pomysły są jak najbardziej mile widziane, gdyż ulotek i plakatów każdy ma szczerze dość. Zwłaszcza w dużych miastach, kiedy to budynki na prawo i lewo obklejone są różnymi ogłoszeniami, plakatami i reklamami, wcale nie poprawiając wizerunku miasta.

Z reklamami w telewizji tak naprawdę jest podobnie. Rzeczywiście nas one denerwują. Rzeczywiście jest ich znacznie za dużo. Ale kiedy pojawia się naprawdę ciekawa, interesująca lub po prostu dowcipna reklama, oglądamy ją nie tylko z nieukrywaną ciekawością, ale przede wszystkim z ogromną przyjemnością. Niestety takich reklam nie jest wiele, a ich twórcy nie zawsze wysilają się by tworzyć coś naprawdę dobrego, czego przykładem są wszelkie reklamy leków, suplementów diety i witamin. Z drugiej jednak strony napoje czy piwa, coraz częściej prezentują spoty, od których trudno oderwać wzrok.

Dodaj komentarz