Zdrowe słodycze (nie) tylko dla dzieci

silikonowe formy do lizaków

Słodycze nie muszą być niezdrowe. Jeśli przyrządzimy je samodzielnie w domu mogą stać się zdrową przekąską zarówno dla dzieci, jak i dorosłych!

Prawdą jest, że batoniki, słodzone napoje a nawet kupowane w sklepach dżemy i inne przetwory nie należą do najzdrowszych elementów naszej diety. Dietetycy wręcz zalecają, by ich unikać, bo mają one ogromną ilość niezdrowego dla naszego organizmu cukru oraz tłuszczy. Nie oznacza to wcale, że musimy rezygnować ze słodkości, lecz lekko je zmodyfikować, a z pewnością staną się one pełnowartościowym uzupełnieniem naszej diety.

Lato to najlepsza pora, by przygotowywać zdrowe i kolorowe deserki owocowe. Właśnie teraz mamy pod dostatkiem mnóstwo owoców, w których tkwią cenne dla naszego organizmu witaminy i mikroelementy. Jagody, maliny, truskawki, morele, wiśnie, śliwki, brzoskwinie czy nektarynki to owoce, które powinny dominować w naszej kuchni. Ich piękne kolory pozwolą stworzyć naprawdę apetycznie wyglądające i zdrowe słodycze.

Przechodząc więc do sedna (lepiej zobaczyć niż sobie wyobrazić), zacznijmy od wypróbowania kilku naszych propozycji. Oto one:

1. Owocowy pucharek (dla 4 osób)

Składniki:
– paczka biszkoptów
– 2 duże jogurty naturalne
– 500 g różnych owoców
– zagęszczony sok malinowy
– garść pokruszonych orzechów laskowych lub migdałów

Sposób przygotowania:
Do każdego pucharka na dno wkładamy kilka sztuk pokruszonych biszkoptów. Na nich kładziemy jogurt naturalny (1/2 opakowania). Owoce kroimy na drobne kawałki i mieszamy. Nakładamy do pucharków. Całość polewamy odrobiną soku zagęszczonego z malin i posypujemy pokruszonymi orzechami lub migdałami.

2. Domowe lizaki czekoladowe

Czekolada, choć tucząca w dużych ilościach, tak naprawdę jest bardzo zdrowa – zawiera cenny dla naszego organizmu magnez i żelazo, dlatego powinno się spożywać dziennie 1-2 kostki. W takich ilościach z pewnością nikomu nie zaszkodzi “na boczki”. Możemy też codziennie pozwolić sobie na takiego lizaka:

Składniki:

– 1 tabliczka czekolady nadziewanej (np. toffi lub truskawkowej)
– 1 tabliczka czekolady mlecznej
– kilka malin
– 1 łyżka mleka
– kolorowa posypka

Sposób przygotowania:

Do przygotowania potrzebne Ci będą dwie silikonowe formy do lizaków. Na ich spodzie kładziemy maliny i kolorową posypkę. Czekoladę łamiemy na kawałki i topimy w garnku z odrobiną wody, cały czas intensywnie mieszając. Następnie rozlewamy czekoladę do foremek i wtykamy patyczki. Pozostawiamy do zastygnięcia.

3. Owocowy koktajl dla 4 osób

Składniki:
– 1 duży kefir lub jogurt naturalny
– 200 g truskawek
– 200 g jagód
– 2 banany

Sposób przygotowania:
Do blendera wlewamy kefir lub jogurt naturalny. Owoce myjemy i kroimy na drobne kawałki. Wrzucamy je do blendera, miksujemy przez chwilę do uzyskania jednolitej masy a następnie rozlewamy do pucharków.

Dodaj komentarz