Zdrowe odżywianie dla zabieganych

Sposób odżywiania na co dzień jest niezwykle ważny dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Niestety uświadamiamy sobie to zbyt późno – zazwyczaj, gdy zaczynają się różnego rodzaju problemy zdrowotne. Jak to zmienić?

Grunt to konsekwencja w postępowaniu i regularne odżywianie. Nie każdy ma oczywiście czas i sposobność, by stosować się do tych zaleceń, ale – w miarę możliwości – powinniśmy stosować się do kilku złotych zasad. Oto one:

1. Nie wychodź z domu bez śniadania

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Powinno dostarczyć nam od 500 – 600 kalorii (1/3 dziennego zapotrzebowania na kalorie). Dopiero wówczas dobrze posilony organizm ma szansę prawidłowo funkcjonować. Najlepiej jadać więc śniadanie, które doda nam sporej dawki energii i jednocześnie zapewni uczucie sytości do południa. Dietetycy sugerują owsiankę na mleku lub płatki z jogurtem. Po 2 – 3 godzinach od pierwszego posiłku powinniśmy spożyć zdrową, pełnoziarnistą kanapkę z chudą wędliną lub bogatym w wapno serem żółtym i dużą ilością warzyw – nie żałujmy więc sobie sałaty, rzodkiewki, natki pietruszki czy pomidora. To wszystko, to cenne dla naszego organizmu witaminy, sole mineralne i mikroelementy.

2. Obiadem podziel się z przyjacielem…

Obiad jest równie ważnym posiłkiem w ciągu dnia, jednak jego ładunek energetyczny powinien już być mniejszy niż suma posiłków zjadanych na I i II śniadanie. Na obiad najlepiej zjeść treściwą zupę lub porcję mięsa z warzywami. Pamiętajmy o tym, by jadać 3 – 4 razy w tygodniu ryby lub ewentualnie drób, a nie czerwone mięso, które de facto nie jest zdrowe dla naszego organizmu.

kulinarny blog3. Pamiętajmy o owocach

Jeśli chcemy uniknąć nagłych napadów na słodycze warto uzupełniać cukier “zdrowymi słodyczami”. Jadajmy więc między posiłkami banany, jabłka czy sałatki owocowe, które nie tylko przyśpieszają przemianę materii, ale również dostarczają naszemu organizmowi mnóstwo witamin.

4. Na kolację zjadajmy coś lekkiego

Kolacja powinna być lekka i równie zdrowa, jak pozostałe posiłki, zjadane w ciągu dnia. Nie musimy jej zjadać o 18, lecz na 2 – 3 godziny przed pójściem spać, ponieważ wówczas zjedzone jedzenie zdąży się przetrawić i nie będzie obciążało żołądka w nocy. Najlepsze rozwiązanie to zjedzenie sałatki lub zapiekanki warzywnej, którą możemy przygotować w naczyniu żaroodpornym.

Jeśli nie czujemy się dobrze w samodzielnym przyrządzaniu posiłków to warto zasięgnąć fachowej porady. W tym celu warto np. przeglądnąć kulinarny blog lub podpytać się koleżanki, jak ona przygotowuje posiłki i umówić się na wspólne pichcenie.

Dodaj komentarz