Biznes

Rodzaje nadruków reklamowych

Przemysł reklamowy oferuje niezwykle zróżnicowaną ofertę zarówno w zakresie rodzajów gadżetów reklamowych, jak i nadruków, które wykonywane są na upominkach w celu ich indywidualizacji i dostosowania do potrzeb każdego klienta. Ta różnorodność dla osób, które nie są zorientowane w branży reklamowej, a pragną wypościć swój własny gadżet reklamowy może być trudna do ogarnięcia. Jakie zatem można stosować rodzaje nadruków reklamowych w sposób, który najlepiej będzie korespondował w rodzajem przekazu oraz surowcem, na którym zostanie wykonany?

Kalkomania

Nadruki reklamowe wykonane metodą kalkomanii stosowane są zazwyczaj na wszelkiego rodzaju gadżetach wykonanych ze szkła lub ceramiki. Doskonale sprawdzają się na kubkach czy nierównych powierzchniach zastawy stołowej lub ceramicznych bibelotach. Kalkomanię z powodzeniem można wykorzystywać na niewielkich seriach gadżetów, czego na przykład zupełnie nie opłaca się robić w przypadku nadruku bezpośredniego. Co więcej, ta forma zdobienia umożliwia tworzenie niezwykle kolorowych i skomplikowanych nadruków. Dlatego też polecana jest szczególnie do odwzorowania wszelkiego rodzaju grafiki.

Nadruk bezpośredni

nadruki reklamoweTo także metoda wykonywania nadruku na ceramice i szkle. Jest ona przeznaczona przede wszystkim do znakowania upominków reklamowych wykonywanych w dużych seriach. Warto zauważyć, że im większą liczbę kopi danego wzoru się wykonuje, tym jednostkowy nadruk jest tańszy. Nadruki reklamowe wykonywane w tej technice charakteryzują się wykorzystaniem jednego koloru oraz możliwością uzyskania bardzo wyraźnych motywów.

Nadruk termoczuły

Najnowszym sposobem związanym z nanoszeniem komunikatów reklamowych na drobne upominki jest nadruk termoczuły. W zasadzie wykorzystywany jest głównie na kubeczkach. Jego cechą charakterystyczną jest to, że uaktywnia się wraz ze zmianą temperatury. Termoczuły nadruk niesie ze sobą element zaskoczenia i zaspakajania ciekawości, dlatego jest niezmiernie skutecznym sposobem na przekazanie informacji reklamowej.

Tampodruk

Nadruki reklamowe często wykonywane są na niewielkich powierzchniach, które w dodatku nie są ani płaskie, ani gładkie. Te dwa elementy sprawiają, że nie mogą być zdobione jak szkło czy ceramika. Na takich małych gadżetach reklamowych wykorzystuje się technikę tampodruku, która polega na niezmiernie precyzyjnym nałożeniu kolorowej farby na niewielką powierzchnię za pomocą specjalnego, miękkiego stempla. Tak właśnie można zdobić długopisy, ołówki, kredki , breloczki i inne gadżety o niewielkich rozmiarach.

Sitodruk

Sitodruk zazwyczaj stosuje się w przypadku różnego rodzaju tkanin. Umożliwia on pokrywanie dowolnym wzorem dowolnych powierzchni. Doskonale nadaje się do zdobienia dużych obszarów przeznaczonych pod reklamę, dlatego też zazwyczaj wykorzystywany jest na przykład na koszulkach reklamowych. Ta technika nadruku pozwala nakładać farbę w formie odbitki szablonu przez matrycę. Sitodruk wykonywany jest w jednym kolorze, ale na danej powierzchni druk może być powielany wielokrotnie zatem w efekcie końcowym otrzymuje się kolorowe nadruki reklamowe.

Dodaj komentarz