Biznes

Jak przyciągnąć klienta?

Współcześnie, zainteresowanie klienta naszym produktem jest naprawdę niezwykle trudne. Oczywiście jest to najważniejszy proces całej sprzedaży, bo właśnie klient zapewnia nam zarobek, to właśnie on w naszej firmie jest najważniejszy.

W zależności od grupy docelowej, której pragniemy sprzedać nasz produkt lub usługę, wybieramy różnego rodzaju plany marketingowe. Kupujemy reklamy, rozdajemy ulotki, ale czy to rzeczywiście dobre rozwiązanie. W czasach, kiedy na każdym kroku wisi jakiś plakat, a ulotki wciskane są nam do rąk na każdym zakręcie wydaje się jednak, że po części są to wyrzucone pieniądze. Warto pamiętać, że dzisiaj klient jest nieufny, liczy się dla niego wysoka jakość w najniższej cenie i nie ma ani ochoty, ani czasu czytać ulotek. Co zatem można zrobić? Przede wszystkim trzeba być oryginalnym. Lekarstwem na ogromną ilość różnych reklam jest wyróżnienie się. Nieważne w jaki sposób, ważne żeby zostało to pozytywnie zapamiętane.

I tak, świetnymi pomysłami okazują się różnego rodzaju nagrania wpuszczane do internetu, które to jeśli są skompilowane w sposób naprawdę interesujący szybko robią furorę, a co najważniejsze rozprzestrzeniają się zupełnie za darmo, docierając do zainteresowanych klientów. Innym sposobem są naturalnie wszelkie degustacje, jednak nie tylko w marketach, ale również w różnych miejscach, w których klient by się tego nie spodziewał. Energetyki i różne napoje, często korzystają z tej możliwości, wręczając przechodniom niewielka puszkę lub butelkę napoju. Nie tylko zwraca to uwagę klienta, ale budzi pozytywne emocje z kilku powodów. Przede wszystkim, jasne jest, że skoro firma już nam coś dała to naturalnie pozytywnie ją zapamiętamy, co więcej, skoro już dostaliśmy ten napój za darmo to go spróbujemy i okaże się, że może akurat nam zasmakował, a więc kolejne pozytywne odczucie. Tutaj nie tylko pojawia się emocja, ale również chęć kupienia napoju raz jeszcze.

I chociaż takie akcje kosztują firmę sporo pieniędzy to i tak opłaca się ona znacznie bardziej niż choćby spoty w telewizji.

Dodaj komentarz