Dieta DASH – poznaj najlepszą dietę świata!

Dieta DASH

Dieta DASH to najzdrowsza dieta świata! Stworzona przez lekarzy z Ameryki, pozwoli zmniejszyć cholesterol i ciśnienie krwi. W tym artykule znajdziesz kilka rad dotyczących diety DASH. Słuchaj się jej reguł a w mgnieniu oka poprawisz swoją formę i zgubisz trochę zbędnych zapasów tłuszczyku.

Dieta DASH: pomysł na rewelacyjną formę!

 

Pomimo że liczna grupa osób wzdryga się na sam dźwięk wyrazu “dieta”, sprawa wygląda radykalnie inaczej w przypadku diety DASH. Nie zaleca ona jedzenia mniejszej ilości pokarmów, wręcz przeciwnie: można jeść ile dusza zapragnie, jednak należy uważać na typ jedzonego pożywienia. Należy ograniczyć pewne zestawy produktów w codziennej diecie, zapewniając ciału spore porcje rekomendowanych pokarmów, np. owoców, nietłustego mięsa i wyjątkowo dobrych dla zdrowia ryb, np. halibuta.

 

Dieta DASH: co można jeść?

 

Dieta DASHNa diecie DASH trzeba ograniczyć porcje sodu: znacznie podnosi ciśnienie krwi, przemęcza mięsień sercowy i zwiększa ryzyko chorób serca. W miejscu soli poleca się wykorzystanie suszonych przypraw, które polepszają aromat potraw i dopingują układ trawienia do szybszego działania.

Nie należy także jeść dużych ilości słodkości: zaburzają one działanie trzustki i zbytecznie intensyfikują apetyt. W miejsce cukru do codziennej kawy mądrzej jest użyć łyżeczkę miodu: odczuwalnie zmniejsza to liczbę kalorii w diecie i pozwala zmniejszenie nadwagi.

Kolejną zabronioną klasą pokarmów są tłuszcze: margaryna albo słonina są całkowicie zakazane! Zamiast nich można używać oliwy, jednak dieta DASH ustala codzienne spożycie takiego tłuszczu do co najwyżej dwóch łyżek. Należy ograniczyć spożycie zasobnego w tłuszcz mięsa. Z tej przyczyny nie rekomenduje się posiłków zawierających wołowinę. Najlepszym wyborem pozostaje kurczak, nieodzownie bez skóry.

Dieta DASH poleca także dołączenie do diety znacznej liczby pokarmów zbożowych z pełnego przemiału i roślin strączkowych, takich jak groch, fasola czy cieciorka. Dostarczają duże porcje protein i są bogate w związki odżywcze.

Dieta DASH: słowem podsumowania

Stosując zasady diety DASH możesz szybko zmniejszyć ciśnienie krwi i skutecznie zredukować poziom złego cholesterolu we krwi. Bonusową zaletą, jaką posiada dieta DASH jest pomniejszenie masy ciała. Prawidłowo ułożona dieta DASH wspiera w usunięciu niechcianej tkanki tłuszczowej i poprawia całościową formę ciała.

Zacznij przestrzegać rekomendacji diety DASH już teraz i odczuj, jak Twoje ciało wraca do zdrowia i odnajduje utraconą równowagę!

Dodaj komentarz