Czy warto pracować w marketingu?

Dla wielu osób marketing jest objawieniem. Wydaje się, że praca w tym dziale pozwala nam rozwinąć skrzydła, a co ważne robić to co kochamy. Wielu osobom wydaje się również, że tworzenie reklam, ciekawych, kreatywnych pomysłów to w zasadzie dobra zabawa. Czy rzeczywiście tak jest?

Praca w marketingu może być rozrywką to prawda, jeśli na dodatek tego typu zajęcie jest naszą pasją będziemy się czuć w tym dziale dobrze. Nie można jednak zapomnieć o tym, że to naprawdę ciężka praca. Stworzenie idealnej reklamy lub całej strategii marketingowej jest mozolnym, wcale niełatwym procesem. Co więcej, wciąż trzeba nakładać jakieś poprawki, jeśli efekty prac nie podobają się zarządowi. Co więcej, często całe projekty są odrzucane i niestety trzeba zaczynać od nowa. A co w sytuacji kiedy nie pojawia się żadna interesująca koncepcja? Wtedy pusta w głowie zaczyna naprawdę intensywnie boleć. Pracując w marketingu nie mamy zatem chwili wytchnienia. Udział w burzach mózgu pochłania wiele sił i energii i by być na coś przydatnym musimy być naprawdę kreatywnym i posiadać sporo interesujących pomysłów w głowie.

Marketing to nie zabawa. Chociaż wielokrotnie jest śmiesznie i przyjemnie, to jednak pamiętajmy, że jest to ciężka praca. Kiedy już projekt zostaje ustalony, trzeba go zrealizować, a na to często zwyczajnie nie ma zbyt wiele czasu. Niezbędna jest więcej umiejętność pracy pod presją, świetna organizacja pracy i oczywiście odporność na stres. Tutaj także trzeba umieć pracować w grupie. Indywidualiści rzadko kiedy radzą sobie w grupie marketingowej. Tutaj bowiem niezbędne są właśnie rozmowy o projektach, wspólna praca nas nimi, począwszy od projektu, poprzez teksty czy końcowy wygląd broszury, spotu czy plakatu.

Czy jednak warto pracować w tym małym piekiełku? Wszystko zależy od konkretnej firmy, nie da się jednak ukryć, że pracując w marketingu patrzymy na wiele problemów w zupełnie inny sposób. Otwieramy szerzej oczy, jesteśmy bardziej kreatywni i co ważne silniejsi. Naprawdę można tu rozwinąć skrzydła.

Dodaj komentarz