Chcesz być zdrowy? Koniec z fast foodami!

garnek do zapiekania
Dieta ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie, wygląd i kondycję fizyczną. Jeśli chcemy zawsze czuć się “w formie” musimy zacząć się zdrowo odżywiać.

Przede wszystkim musimy bliżej przyjrzeć się naszej dotychczasowej diecie i zrobić rachunek sumienia – co jemy, o jakich porach dnia i czy w ogóle planujemy nasze posiłki. Jeśli do tej pory w naszym menu gościły tylko dania typu fast food, a więc frytki i hamburgery, zapiekanki, pizza, chipsy i coca-cola to nadeszła wreszcie pora, aby to zmienić.

Niezdrowe jedzenie, choć jest łatwo dostępne i nie wymaga wielu przygotować, nie powinno królować w naszym codziennym menu. Nie trzeba go od razu wykluczać, ale jeden niezdrowy posiłek raz na 2 tygodnie to absolutne maksimum. Dania te są niezdrowe przede wszystkim ze względu na dużą zawartość soli, tłuszczu i cukru (np. 1 szklanka coli ma aż 8 łyżeczek cukru!). Nie posiadają też praktycznie żadnych potrzebnych dla naszego organizmu wartości odżywczych, a więc witamin, soli mineralnych i mikroelementów, które znajdziemy w warzywach i owocach.

Nie jest łatwo się nagle przestawić na całkowicie inny sposób żywienia, ale przynajmniej spróbujmy zacząć kontrolować co właściwie jemy i gdzie. Nie trzeba przecież, jeśli nie mamy czas w ciągu dnia na zjedzenie obiadu w domu, rezygnować w ogóle z ciepłego posiłku.Możemy przecież zamiast pizzy czy hamburgera udać się do baru mlecznego i posilić się zdrową, wielowarzywną zupą czy obiadem składającym się z porcji mięsa i warzyw.

Najlepiej oczywiście byłoby, gdybyśmy samodzielnie przygotowywali sobie dania, pamiętając o tym, by gotować na parze lub piec w piekarniku. Smażone w panierce kotlety czy ryby wcale nie będą zdrowsze, bo panierka podczas smażenia wchłonie z patelni mnóstwo oleju.

Decydując się na zdrowe odżywianie powinniśmy pamiętać o tym, by zjadać 5 porcji warzyw i owoców w ciągu dnia. Może to być banan, sok lub mus owocowy a w przypadku warzyw sałatka, warzywna zapiekanka lub gulasz z warzywami. Świetnym rozwiązaniem jest np. żaroodporny garnek do zapiekania, w którym możemy piec jednocześnie warzywa i mięso lub przygotowywać tzw. jednogarnkowe potrawy. Nie żałujmy też sobie warzyw do kanapek, a z pewnością zawarte w nich dobroczynne składniki poprawią naszą kondycję, pomogą w odchudzaniu i wesprą profilaktykę w walce z wieloma chorobami.

Dodaj komentarz